W sezonie 2012 Michał walczył w klasie samochodów produkcyjnych PWRC za kierownicą samochodu Mitshubishi Lancer EVO X. Po zwycięstwach w Rajdzie Monte Carlo oraz Rajdzie Niemiec, Michał sięgnął to tytuł II v-ce Mistrza Świata PWRC.
Na zakończenie sezonu Michał wystartował w Rajdzie Barbórki Warszawskiej gdzie za kierownicą Forda Focusa WRC wywalczył podium w Kryterium Asów na Karowej.
Debiut w klasie PWRC. Doskonałe 2 miejsca w Rajdzie Katalonii oraz Rajdzie Wielkiej Brytanii. Najlepszy wynik w sezonie to niesamowite 7 miejsce w klasyfikacji generalnej podczas Rajdu Australii, oraz kolejne podium PWRC. W sezonie 2011 Michał został zaangażowany przez RalliArt Italia jako kierowca testowy do rozwoju modeli Mitshubishi Lancer EVO IX oraz EVO X R4. Sezon zakończył startem w rajdzie Barbórki Warszawskiej za kierownicą MINI John Cooper Works WRC.
Dominacja Michała podczas otwierającego sezon Rajdu Meksyku i zwycięstwa w większości odcinków specjalnych. Trzy razy na podium: Rajd Meksyku, Rajd Portugalii oraz Rajd Francji.
Zdobycie tytułu V-ce Mistrza Świata JWRC. Zwycięstwa w Rajdzie Argentyny oraz Rajdzie Portugalii.
W sezonie 2008 Michał został zawodnikiem fabrycznego teamu Suzuki Sport Europe, rywalizującego w mistrzostwach świata JWRC.
Zbieranie doświadczeń na trasach najtrudniejszych rajdów świata przyniosło swoje pierwsze rezultaty. Podczas jednej z najszybszych rund świata, Michał wywalczył pierwsze w swojej karierze podium na Rajdzie Finlandii za kierownicą Renault Clio S1600.